Cztery oferty złożono w przetargu na budowę przejścia naziemnego przy dworcu na stacji Gdańsk Główny. Budowa ma potrwać 27 tygodni od dnia podpisania umowy.
W Gdańsku sukcesywnie realizowana jest polityka uspokajania ruchu oraz tworzenia nowych połączeń pieszych. W ostatnich latach, zgodnie z tymi założeniami, powstały naziemne przejścia na ul. Podwale Przedmiejskie, przy Bramie Wyżynnej oraz w pobliżu Gdańskiego Uniwersytetu Medycznego.
W środę, 6 marca poznaliśmy oferty na budowę kolejnego przejścia, tym razem w okolicy dworca PKP Gdańsk Główny. Na realizację zadania zabezpieczono w budżecie 13 834 079,00 zł. Wpłynęły cztery oferty, które są obecnie analizowane:
- POLEKO BUDOWNICTWO sp. z o.o. – Lider Konsorcjum, WPRD GRAVEL” Sp. z o.o. – Partner Konsorcjum - 12 975 981,41 zł
- ROVERPOL SP. Z O.O.- LIDER, ROVER INFRAESTRUCTURAS S.A.- PARTNER - 13 505 400,00 zł
- P.P.H.U. „Da-Bruk” Drążkowska Helena - 9 350 000,00 zł
- GRUPA FLIZE GRES sp. z o.o. - 11 944 442,79 zł
Budowa ma potrwać 27 tygodni od dnia podpisania umowy. Odbiory potrwają maksymalnie kolejne 7 tygodni od zakończenia prac.
Nowe przejście dla pieszych to nie tylko wymalowane pasy, to także przejazd rowerowy w obrębie węzła, wyznaczenie miejsc postojowych typu kiss&ride przy Dworcu Głównym, wydłużenie peronów tramwajowych i stworzenie możliwości wejścia na przystanki od strony przejścia dla pieszych. Projekt jest tak dostosowany, aby zminimalizować przebudowę infrastruktury podziemnej.
Otwarte przed niemal dwoma latami przejście przy Bramie Wyżynnej znakomicie wpisało się w pejzaż miejski, jest bardzo intensywnie wykorzystywane przez pieszych. Wg obserwacji i zliczeń, w godzinach szczytu, potok pieszych i rowerzystów, w przeliczeniu na jednostkę czasu, liczy więcej osób niż potok pojazdów na obu jezdniach łącznie – 159 pieszych i rowerzystów / minutę i 79 pojazdów / minutę.
Zdjęcie: Dominik Paszliński/ gdansk.pl