Ułatwienia dostępu

Przejdź do głównej treści

bip  facebook

Budowa układu drogowego w obszarze Portu Północnego

Budowa układu drogowego w obszarze Portu Północnego

 logo polski lad male

Budowa  układu drogowego w obszarze Portu Północnego.

 W ramach inwestycji planowana jest rozbudowa istniejącego i budowa nowego układu drogowego wraz z infrastrukturą towarzyszącą (w tym z odwodnieniem) na terenie będącym zapleczem logistycznym i inwestycyjnym Portu Północnego w Gdańsku. Głównym celem zadania jest zwiększenie dostępności terenów inwestycyjnych w rejonie Portu Północnego poprzez udrożnienie ruchu kołowego w aspekcie intensywnego rozwoju bazy logistycznej i przemysłowej.

Budowa układu drogowego w obszarze Portu Północnego w Gdańsku obejmuje budowę jezdni w zakresie ulicy Andruszkiewicza, budowę ronda u zbiegu ul.  Andruszkiewicza i planowanej w przyszłości ul. Nowej Portowej. Ponadto w ramach inwestycji planowana jest budowa wiaduktu na włączeniu ul. Andruszkiewicza z Trasy Sucharskiego w kierunku Warszawy.

Przetarg dotyczył będzie także zaprojektowanie części zakresu -  sieci wodociągowej i kanalizacji sanitarnej wzdłuż ul. Andruszkiewicza, a także łącznicy ul. Andruszkiewicza  z Trasą Sucharskiego w formie wiaduktu wraz z budową drogi łączącej Trasę Sucharskiego z ul. Sucharskiego - tzw. „węzła dzielnicowego”. Prace projektowe mają potrwać ok. 2 lat  od momentu podpisania umowy.

Łącznie koniec realizacji prac przewidziana jest na okres ok. 3,5  roku  od daty podpisania umowy.

PCI

Inwestycja będzie współfinansowana z Polskiego Ładu.

Aktualizacja, 16.12.2025 r.

W piątek, 19 grudnia około godziny 22.00, planowane jest wprowadzenie zmian w miejscu tymczasowej organizacji ruchu na Trasie Sucharskiego, na wysokości zjazdu na ulicę Andruszkiewicza.

Z uwagi na montaż konstrukcji stalowej konieczne jest zawężenie jezdni do jednej nitki w kierunku Nowego Portu. Stan obecny zostanie przywrócony w sobotę, 20 grudnia w godzinach rannych.

Planowana inwestycja ma na celu rozbudowę i modernizację infrastruktury drogowej w rejonie Portu Północnego w Gdańsku. Projekt obejmuje zarówno przebudowę istniejących dróg, jak i budowę nowych tras wraz z niezbędnym odwodnieniem i infrastrukturą towarzyszącą. Dzięki temu zwiększona zostanie dostępność terenów inwestycyjnych i usprawniony ruch kołowy, co jest kluczowe dla dalszego rozwoju logistycznego i przemysłowego portu.

Wykonawcą prac jest firma Polimex Mostostal. Inwestycja otrzymała dofinansowanie z Polskiego Ładu.



Aktualizacja, 15.12.2025 r.

Ukończono prace nad środkową podporą wiaduktu. Obecnie wykonywane jest zbrojenie jednej z podpór. Zakończenie tych prac planowane jest na początek przyszłego tygodnia. Równolegle trwają prace związane ze zbrojeniem kolejnej podpory, która zakończą się na początku 2026 roku.

Previous Next

 

Aktualizacja, 14.11.2025 r.

Kontynuowane są prace związane z pracami ziemnymi i budową filarów wiaduktu. 

Previous Next

 

Aktualizacja, 29.10.2025 r.

Trwa wykonywanie nowych filarów wiaduktu. Jesnocześnie na pozostałym odcinku trwają prace ziemne. 

Previous Next

 

Aktualizacja, 15.10.2025 r.

Obecnie trwają prace związane z wykonaniem filarów wiaduktu drogowego nad Trasą Sucharskiego. Jednocześnie prowadzone są prace ziemne związane z budową układu drogowego bliżej terenów portu. 

Previous Next

 

Aktualizacja, 29.09.2025 r.

Trwają prace związane z wykonaniem konstrukcji  filarów nowej estakady. 

Previous Next

Aktualizacja, 19.08.2025 r. 

Od niedzieli 24 sierpnia, od godzin porannych, na Trasie Sucharskiego na wysokości biurowca Koga rusza kolejny etap prac związanych z budową nowego wiaduktu w kierunku portu.

W związku z kolejną fazą budowy, kierowcy nadal będą poruszali się po ul. Sucharskiego w układzie 2x2, natomiast na fragmencie trasy ruch będzie poprowadzony przez tzw. starą ul. Sucharskiego. Wykorzystanie tej jezdni obowiązywać będzie w kierunku obwodnicy Trójmiasta. Taka organizacja ruchu utrzyma się co najmniej do II kwartału 2026 r.

Sucharskiego 24 08 PCI

Aktualizacja, 09.08.2025 r.

Previous Next

 

 

Aktualizacja, 24.10.2023 r.

Umowę podpisano z konsorcjum firm Polimex Infrastruktura Sp. z o.o. i Polimex Mostostal S.A.. Koszt prac to niecałe 70 mln zł. Koniec robót przewidziano w marcu 2027, a odbiory w maju 2027 r.


Aktualizacja, 21.06.2023 r.

Na realizację zadania zabezpieczono w budżecie 102 040 816,00 zł. Wpłynęło 7 ofert, które są obecnie analizowane:

  1. BUDIMEX SA - 82 070 334,00 zł
  2. Konsorcjum: Lider: Polimex Infrastruktura - 69 959 813,12 zł
  3. PORR S.A. - 94 440 432,33 zł
  4. STRABAG Sp. z o.o. - 112.533.082,12 zł
  5. Konsorcjum: Lider: Roverpol sp. z o.o. - 117 772 500,00 zł
  6. Konsorcjum: Lider: KOBYLARNIA S.A. - 97 232 059,77 zł
  7. Konsorcjum: Lider: NDI Spółka Akcyjna - 96 736 287,90 zł