Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska - Wszystkie wydarzenia

Używamy plików cookies, aby pomóc w personalizacji treści, dostosowywać i analizować reklamy oraz zapewnić bezpieczne korzystanie ze strony. Kontynuując, wyrażasz zgodę na gromadzenie przez nas informacji. Szczegóły znajdziesz w zakładce: RODO

Podpisano umowę na modernizację wiaduktu, który łączy Brzeźno z  Letnicą i Nowym Portem. Prace związane z remontem obiektu na ul. Krasickiego rozpoczną się w środę, 28 września i potrwają do końca grudnia 2022 r.

Na mapie Gdańska w najbliższych latach pojawią się kolejne dwa baseny. Właśnie podpisano umowy na ich zaprojektowanie. Pływalnie powstaną w Brzeźnie i w dzielnicy Ujeścisko-Łostowice.

Zespół Sierocińca jest jednym z najstarszych zachowanych budynków w Gdańsku. Obiekt wymaga generalnego remontu, który został podzielony na etapy. Obecnie trwają prace związane z realizacją pierwszego etapu,  a w najbliższym czasie rozpoczną się roboty na kolejnym.

Zbiornik Subisława przy ul. Pomorskiej zwiększy swoją retencję, a mieszkańcy zyskają odnowione ścieżki spacerowe. W środę, 31 sierpnia poznaliśmy oferty w przetargu na przebudowę zbiornika. Wpłynęło 5 ofert, które są obecnie analizowane.

Przebudowa zbiornika Subisława nr 4  na Potoku Oliwskim zwiększy możliwości retencyjne istniejącego zbiornika. Po zakończeniu prac, które mają potrwać 38 tygodni od daty podpisania umowy, stała pojemność powodziowa akwenu zwiększy się z 8260 m3 do 23 763 m3, co uchroni pobliskie tereny przed zalaniem.

W zakresie zadania znalazła się przebudowa budowli funkcjonalnie związanej ze zbiornikiem. Ponadto odpływ wody poprowadzony będzie  nieczynnym obecnie, historycznym kanałem Młynówki. Kanał ten będzie wspomagał odprowadzenie wód do Potoku Oliwskiego. Sam potok także zostanie uregulowany.

Jednym z elementów inwestycji będzie także przebudowa zapory czołowej zbiornika i wzmocnienie pionowych umocnień i skarpy wokół zbiornika.  W ramach inwestycji wyremontowane zostaną parkowe ścieżki, z uwzględnieniem dojazdu technicznego dla służb komunalnych.

Na realizację zadania zabezpieczono w budżecie 12 400 675 zł. Wpłynęło pięć ofert, które są obecnie analizowane:

  1. Pros Poland Sp. z o. o – 9 471 000 zł
  2. ETP S.A. – 12 168 142, 27 zł
  3. Strabag Sp. z o.o – 9 424 660, 30 zł
  4. Poleko Budownictwo Sp. z o.o – 16 944 528, 53 zł
  5. Meliorex Sp. z o.o – 14 978 587, 05 zł.

Realizacja inwestycji ma potrwać 38 tygodni od daty podpisania umowy.

 

Podpisano umowę na projekt  Zielonego Bulwaru, w pasie tzw. Drogi Zielonej.  W przyszłości nowa linia będzie również ułatwieniem dla wszystkich, którzy chcą dotrzeć w bezpośrednie okolice parku Reagana i pasa nadmorskiego. Dokumentacja  uwzględni trasę tramwajową na odcinku od al. Hallera do ul. Chłopskiej przez ul. Obrońców Wybrzeża.

18 sierpnia podpisano umowę na opracowanie dokumentacji projektowej Zielonego Bulwaru. Trasa tramwajowa zostanie zaprojektowana od al. Hallera do ul. Chłopskiej, w pasie drogowym tzw. Zielonej Drogi i ul. Obrońców Wybrzeża. Projekt opracuje spółka Green Cities Infrastructure Sp. z o.o. Umowa opiewa na ponad 3 mln złotych. Dokumentacja ma być gotowa wiosną 2024 r.

- Inwestujemy i rozwijamy sieć tramwajową, ponieważ sprawnie działająca komunikacja publiczna jest główną alternatywą dla samochodu. Takiego połączenia tramwajowego brakuje w tej części miasta, mieszkańcy zyskają nową linię tramwajową, której efektem będzie zmniejszenie ruchu samochodowego w pasie nadmorskim – mówi Aleksandra Dulkiewicz, prezydent Gdańska.

Projekt uwzględni także przebudowę układu drogowego. Przetarg dotyczy sporządzenia dokumentacji projektowej dla budowy Bulwaru Zielonego wraz z pełnieniem nadzoru autorskiego i uzyskaniem niezbędnych uzgodnień wraz z decyzją środowiskową. Mieszkańcy zyskają w przyszłości nie tylko tramwaj, ale i nową trasę spacerową i rowerową.

Zgodnie z założeniami na 750-metrowym odcinku ul. Czarny Dwór, od al. Hallera do al. Jana Pawła II funkcjonował będzie układ dwie jezdnie po dwa pasy ruchu.  Dalej na ok. 800-metrowym fragmencie ul. Czarny Dwór od al. Jana Pawła II do ul. Obrońców Wybrzeża przewidziano układ 1x2 (jedna jezdnia, dwa pasy ruchu).

Dokumentacja projektowa na odcinku od. al. Hallera do ul. Obrońców Wybrzeża  uwzględni budowę dróg rowerowych i chodników wraz z  ich dowiązaniem do istniejącej infrastruktury. Na ul. Obrońców Wybrzeża przewidziano w przyszłości budowę trasy tramwajowej z uwzględnieniem przebudowy istniejącej infrastruktury. Biuro projektowe zaprojektuje również kanalizację deszczową, oświetlenie i sygnalizację, która w przyszłości zostanie włączona w system TRISTAR. Jednym z elementów projektu będzie także zagospodarowanie zieleni z małą architekturą.

Obroncow Wybrzeza

Wielu mieszkańców Osowy czekało na tę wiadomość – ogłoszono przetarg na opracowanie programu  funkcjonalno-użytkowego, który będzie pierwszym krokiem ku budowie Nowej Kielnieńskiej. Trasa połączy węzłyC hwaszczyno (Trasa Kaszubska) oraz Wysoka/Osowa wraz z budową węzła przesiadkowego Gdańsk Kukawka.