Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska - Wakacyjna autobusowa komunikacja zastępcza za tramwaje na al. Havla

Używamy plików cookies, aby pomóc w personalizacji treści, dostosowywać i analizować reklamy oraz zapewnić bezpieczne korzystanie ze strony. Kontynuując, wyrażasz zgodę na gromadzenie przez nas informacji. Szczegóły znajdziesz w zakładce: RODO

Wakacyjna autobusowa komunikacja zastępcza za tramwaje na al. Havla

Od Czerwiec 22, 2022 10:29 aż Czerwiec 29, 2022 12:29
Wysłany przez Zespół Komunikacji Społecznej
Hits: 55

W związku z pracami na budowie trasy Nowa Warszawska w pobliżu al. Havla, w nocy z 24 na 25 czerwca planowane jest wprowadzenie komunikacji zastępczej za tramwaje. Zmiany będą obowiązywały do końca sierpnia.

Z uwagi na prace drogowo-torowe w obrębie skrzyżowania ul. Nowej Warszawskiej i al. Havla, od soboty 25 czerwca,  od godzin porannych  nastąpią zmiany w kursowaniu tramwajów. Wstrzymany zostanie ruch tramwajów w ciągu al. Havla,  między przystankiem „Wilanowska” a pętlą Łostowice Świętokrzyska. Nieobsługiwane będą przystanki „Przemyska”, „Płocka” i „Łostowice Świętokrzyska”.  Przewidywany powrót tramwajów na stałe trasy planowany jest na koniec sierpnia.

Zmiany w kursowaniu tramwajów 2, 4, 6, 7, 63  i 68

Tramwaje linii 2, 6 i 7 oraz linii plażowej 68 od strony Śródmieścia będą dojeżdżać do przystanku „Wilanowska” i następnie zmienią kierunek jazdy, by wrócić w kierunku centrum. 

Tramwaje linii 4 i linii plażowej 63 od strony Śródmieścia pojadą do pętli Chełm Witosa (tak jak linia 3).

Wydłużenie tras linii 155, 213 i 295 oraz wprowadzenie tymczasowej linii autobusowej T1

Autobusy linii 155, 213 i 295 pojadą w obu kierunkach trasą wydłużoną przez al. Havla, ul. Wilanowską i ul. Witosa do pętli Chełm Witosa. Dodatkowo, między pętlą Łostowice Świętokrzyska i pętlą Chełm Witosa (przez al. Havla, ul. Wilanowską i ul. Witosa) pojadą autobusy linii zastępczej T1, które będą kursowały co 10 minut.

Z uwagi na powyższe prace, od soboty 25.06   nieczynny będzie dla autobusów linii 115, 156, 162, 174, 175, 195 i N14 przystanek „Przemyska” 03, zlokalizowany w ciągu al. Havla w kierunku al. Armii Krajowej. W zamian, dla  linii 115, 156, 174 i 195, uruchomiony zostanie przystanek zastępczy „Przemyska”, zlokalizowany na ul. Łódzkiej, na wysokości posesji nr 8.

Szczegóły na stronie Zarządu Transportu Miejskiego w Gdańsku

Postępy prac na budowie

Wyłączenie kursowania tramwajów na tym odcinku konieczne jest by przebudować cały układ torowy na skrzyżowaniu al. Havla z ul. Nową Warszawską. W okresie wakacji planowana jest m.in. wymiana i montaż słupów trakcyjnych, wymiana całej sieci trakcyjnej na tym odcinku, budowa kanalizacji deszczowej wraz z odwodnieniem torowiska, budowa bloków ochronnych na istniejącym ciepłociągu, a także budowa trzech peronów tramwajowych.

Na terenie budowy widać duże zaawansowanie prac. Torowisko jest gotowe niemal w całości na odcinku od al. Havla do pętli Ujeścisko – brakuje jedynie kilku metrów torów od strony pętli. Na tym fragmencie wykonano już także wszystkie słupy trakcyjne i słupy oświetleniowe. Łącznie na całej trasie zamontowano ponad 90 słupów trakcyjnych. Droga rowerowa i chodnik są już wykonane na większości tego odcinka w warstwie wiążącej.  Obecnie trwa montaż wiat na poszczególnych peronach tramwajowych. Na środkowym odcinku wykonano już przejazdy z  płyt gumowych STRAIL i rozpoczęto montaż sterowników sygnalizacji świetlnej.

Zakładany harmonogram inwestycji przewiduje zakończenie robót w listopadzie 2022 roku, potem rozpocznie się procedura odbiorowa i pozyskiwanie pozwoleń administracyjnych. Nowa linia tramwajowa uruchomiona zostanie w pierwszym kwartale 2023 roku. Wykonawcą prac jest konsorcjum firm MTM Firma Budowlano-Drogowa MTM SA – Lider, Przedsiębiorstwo Usługowo Handlowe RAJBUD Sp. z o.o.– Partner. Koszt inwestycji to niecałe 60 mln złotych.

Nowa linia tramwajowa będzie miała długość około 2 km, wzdłuż torowiska przebiegać będzie ścieżka rowerowa i chodnik dla pieszych. Zakres inwestycji obejmuje także przebudowę fragmentu torowiska i układu drogowego na al. Havla, tak aby można było „wpiąć” nową linię.

Havla