logo rzeczpospolita

Nowa Bulońska Północna ma połączyć istniejącą ul. Bulońską z ulicą Jabłoniową. Inwestycja zakłada budowę jezdni, linii tramwajowej oraz ścieżki rowerowej wraz infrastrukturą towarzyszącą od skrzyżowania ulicy Bulońskiej z ulicą Myśliwską do skrzyżowania ulicy Jabłoniowej i Warszawskiej. Zadanie realizowane jest w ramach programu GPKM IV A.

Budowa ul. Nowej Bulońskiej Północnej jest częścią opracowanego przez władze miasta Strategicznego Programu Rozwojowego dzielnicy Południe na lata 2014-2020.

Przedmiotem zamówienia jest kompleksowa realizacja robót budowlano – montażowych związanych z budową linii tramwajowej wraz z infrastrukturą towarzyszącą.

WIĘCEJ INFORMACJI O PROJEKCIE >>>


ZAKRES INWESTYCJI

1) Zakres zamówienia obejmuje w szczególności :
- budowę ulicy Nowej Bulońskiej Północnej klasy "Z" z pełnym uzbrojeniem o długości ok. 2,7 km;
- budowę dwutorowej linii tramwajowej o długości ok. 2,6 km (tory, rozjazdy) wraz z odwodnieniem, budowę sieci trakcyjnej, sterowaniem i ogrzewaniem rozjazdów oraz infrastrukturę towarzyszącą przystankami tramwajowymi: "Nowa Politechniczna", "Łabędzia", "Stolema", "Zabornia";
- budowę węzła integracyjnego tramwajowo – autobusowego tzw. "węzeł Ujeścisko" wraz
z parkingiem dla samochodów osobowych i rowerów;
- budowę węzła przesiadkowego tramwajowo - autobusowego tzw. "węzeł Zabornia";
- budynek stacji prostownikowej wraz z wyposażeniem;
- budowę lub przebudowę odcinków ulic w tym między innymi: Myśliwskiej, Nowej Wołkowyskiej, Myśliwskiej Południowej, Stolema, Kartuskiej, Limbowej, łącznice węzła z Armii Krajowej, Nową Warszawską i Nową Jabłoniową;
- budowę lub przebudowę skrzyżowań zwykłych i skanalizowanych;
- budowę sygnalizacji świetlnych do sterowania ruchem z uwzględnieniem systemu TRISTAR;
- budowę dróg/ścieżek rowerowych i pasów dla rowerów;
- budowę zadaszonych parkingów rowerowych na przystankach tramwajowych oraz na węźle integracyjnym "Ujeścisko";
- budowę chodników i ciągów pieszych;
- budowę zjazdów publicznych i indywidualnych;
- budowę i przebudowę przystanków autobusowych;
- budowę obiektów mostowych (drogowego, tramwajowego) nad potokiem Siedleckim o długościach w osiach podpór ok. 220 m;
- budowę obiektów inżynierskich w tym:
- budowę ekranów i osłon akustycznych w zakresie niezbędnym do ochrony przed hałasem;
- budowę odcinków murów oporowych;
- budowę przepustów przeznaczonych do przepływu wód;
- budowę systemu odprowadzania wód deszczowych z powierzchni dróg wraz z budową elementów kanalizacji deszczowej;
- budowę urządzeń podczyszczających wodę deszczową spływającą z projektowanego pasa drogowego;
- regulację koryta potoku Siedleckiego na długości ok. 272 m) oraz wykonanie przerzutu wód z potoku Siedleckiego do zbiornika Łabędzia;
- budowę schodów terenowych;
- przebudowę i budowę oświetlenia drogowego;
- budowę urządzeń organizacji ruchu /oznakowanie pionowe i poziome/;
- przebudowę istniejącego uzbrojenia tj. gazu, ciepłociągu, wodociągów, kanalizacji deszczowej, kanalizacji sanitarnej w tym zabezpieczenie kolektora Morena, teletechniki, energetyki w tym linii wysokiego napięcia i urządzeń melioracyjnych w zakresie niezbędnym do realizacji inwestycji;
- budowę magistrali wodociągowej DN400;
- usunięcie drzew i krzewów kolidujących z zakresem budowy dróg wraz z nasadzeniami nowej zieleni w pasie drogowym i poza nim;
- rozbiórkę odcinków istniejących ulic, torów, rozjazdów wraz z wyposażeniem;
- rozbiórkę istniejących obiektów budowlanych kolidujących z inwestycja;
- rozbiórkę zinwentaryzowanych i niezinwentaryzowanych instalacji podziemnych w tym instalacji geotermicznej na działce nr 36/7, obr. 50;
- pozostałe roboty ujęte w dokumentacji projektowej oraz SIWZ, zapewniające kompleksowe wykonanie niniejszego zamówienia.

2) Wykonanie w systemie „zaprojektuj i wybuduj” przebudowy i dostosowania infrastruktury Rodzinnych Ogrodów Działkowych ZREMB, JAR, ORLIK i im. Chopina (w tym budowę m.in. Domu Działkowca).

3) Wykonanie przez wykonawcę aktualizacji projektu budowlanego „przebudowy linii elektroenergetycznych wysokiego napięcia”

W imieniu Gminy Miasta Gdańska inwestycję koordynuje Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska.



Główny serwis Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko: www.pois.gov.pl
Elektroniczny system zgłoszeń za pośrednictwem dedykowanej strony internetowej:http://www.pois.gov.pl/nieprawidlowosci

Mechanizm zgłaszania potencjalnych nieprawidłowości lub nadużyć finansowych w wykorzystaniu środków unijnych:
Informacje szczegółowe: www.cupt.gov.pl
Formularz na stronie Ministerstwa Inwestycji i Rozwoju: www.mrr.gov.pl
Adres e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.


 

Planowany przebieg ulicy Al. Pawła Adamowicza (Nowej Bulońskiej Północnej) w Gdańsku - mapa poglądowa.


 
Prezentacja ul.Nowa Bulońska Północna (Po kliknięciu na nazwę, obejrzymy wirtualny spacer projektowanej trasy. W przypadku problemów z otwarciem filmu skorzystaj z opcji "OTWÓRZ ZA POMOCĄ" i programu Windows Media Player).

 

 Aktualizacja, 27.08.2020 r.

Od poniedziałku, 31 sierpnia bez utrudnień przejedziemy skrzyżowaniem al. Pawła Adamowicza z ul. Jabłoniową. Skrzyżowanie jest ostatnim drogowym elementem inwestycji związanej z budową linii tramwajowej zwanej roboczo jako Nowa Bulońska Północna. 

Nowe skrzyżowanie al. Pawła Adamowicza z ul. Jabłoniową ma formę skanalizowaną, z dwujezdniowym układem drogowym sterowanym za pomocą sygnalizacji. W ramach prac wykonany został również fragment ul. Nowej Jabłoniowej z obustronną ścieżką rowerową oraz chodnikami dla pieszych. Przebudowany odcinek włącza się w istniejący (jednojezdniowy) odcinek ul. Jabłoniowej na wysokości ul. Węgrzyna.

Jabloniowa al. Pawla Adamowicza

 

NowaJabloniowa 09 20 3 1

 

Aktualizacja, 13.08.2020 r.

Na budowanym odcinku ul. Jabłoniowej układane są podbudowy pod drugą nitkę jezdni, równolegle wykonywane są chodniki, zagospodarowywane są również skarpy. Zakończenie prac na skrzyżowaniu planowane jest na koniec sierpnia.

Jabloniowa 08 20 8

 

Czytaj dalej...