Nawigacja

   Skrzynka podawcza
   Miasto Gdańsk


   Informacje
Realizowane:
Modernizacja boiska przy Szkole Podstawowej nr 17 w Gdańsku, ul. Czarne...
Aktualizacja: 2017-08-18


W przygotowaniu:
Budżet Obywatelski 2017
Aktualizacja: 2017-08-17


W przygotowaniu:
Przebudowa pomieszczeń w całym budynku oraz rozbudowa Domu Pomocy Społec...
Aktualizacja: 2017-08-14


Realizowane:
Zagospodarowanie terenu dla Wilanowska Dog Park.
Aktualizacja: 2017-08-14


Realizowane:
Rozbudowa budynku oraz zagospodarowanie terenu wokół Szkoły Podstawowej...
Aktualizacja: 2017-08-14


Zmiany Organizacji Ruchu:
Budowa kanalizacji deszczowej w Gdańsku w ulicy Cokolnej i ulicy Stężyck...
Aktualizacja: 2017-08-11


Zmiany Organizacji Ruchu:
Zmiana organizacji ruchu na ul. Świętokrzyskiej, od ul. Wieżyckiej do ul...
Aktualizacja: 2017-08-11


W przygotowaniu:
Droga rowerowa wzdłuż ul. Turystycznej i ul. Boguckiego w Gdańsku –...
Aktualizacja: 2017-08-11


Budowa wiaduktu Biskupia Górka




Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska działająca jako Zamawiający w imieniu Gminy Miasta Gdańska, przygotowuje do realizacji zadanie, polegające na budowie wiaduktu Biskupia Górka w Gdańsku zlokalizowanego w ciągu ulicy Trakt Św. Wojciecha, stanowiącego główne połączenie centrum Gdańska z południowymi dzielnicami miasta oraz drogą krajową 91, prowadzącą na południe kraju wraz z przebudową układu drogowego. Zadanie podzielone zostało na dwie części.

Głównym założeniem jest wykonanie nowego przejścia Traktu Św. Wojciecha nad torami PKP przy pomocy nowych obiektów inżynierskich z uwagi na stan techniczny obecnie funkcjonującego wiaduktu.


ZADANIE 1 budowa wiaduktu Biskupia Górka w Gdańsku zlokalizowanego
w ciągu ulicy Trakt Św. Wojciecha, stanowiącego główne połączenie centrum Gdańska z południowymi dzielnicami miasta oraz drogą krajową 91 prowadząca na południe kraju wraz z przebudową układu drogowego. Zadanie 1 będzie współfinansowane przez Unię Europejską w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020.


Zakres robót budowlanych:

- rozbiórka istniejącego wiaduktu i budowa nowych wiaduktów drogowych w ciągu ulicy Trakt Św. Wojciecha,
- przebudowa odcinka ulicy Trakt Św. Wojciecha, Okopowej, Zaroślak, Toruńskiej;
- przebudowa skrzyżowania ulic Trakt Św.Wojciecha-Okopowa-Toruńska oraz ulic Trakt Św. Wojciecha-Zaroślak;
- przebudowa układu drogowego wokół Baszty Białej;
- budowa odcinka ulicy nowe Podwale Grodzkie;
- budowa mostu nad Kanałem Raduni;
- budowa murów oporowych;
- budowa i przebudowa uzbrojenia podziemnego;
- zakup i montaż urządzeń dla monitoringu wizyjnego, monitoring wind, transmisja danych dla systemu TRISTAR z tablicami SIP.

W ramach ZADANIA 1 - budowa wiaduktu Biskupia Górka w Gdańsku, przewiduje się:
1) przebudowę układu drogowego wraz ze skrzyżowaniami, w tym:
● ul. Trakt Św. Wojciecha – Okopowa na odcinku od ul. Zaroślak w kierunku Centrum;
● łącznica zachodnia do ul. Nowe Podwale Grodzkie;
● łącznica wschodnia do ul. Okopowej;
● ul. Zaroślak odcinek do mostu nad Kanałem Raduni;
● przejście nad mostem nad Kanałem Raduni – odcinek od ul. Trakt Św. Wojciecha
do ul. Zaroślak;
● ul. Spadzista – odcinek od ul. Zaroślak;
● ul. Toruńska – odcinek od ul. Trakt Św. Wojciecha;
● ul. Nowe Podwale Grodzkie od strony Centrum w kierunku Augustyńskiego;
● ul. Okopowa od ul. Nowe Podwale Grodzkie ( w rejonie ul. Augustyńskiego)
do ul. Toruńskiej;
● Rondo Baszta – wyniesione skrzyżowanie wokół baszty o długości ok. 43,97 m -
nawierzchnia pieszo – jezdnia z nowej kostki kamiennej płomieniowanej;
● ul. Augustyńskiego odcinek od CKU do ronda Baszta;
● zjazd z Traktu Św. Wojciecha;
● ul. Św. Trójcy – odcinek od ul. Okopowej;
● dojazd do parkingu od ul. Okopowej;
● zjazdy z Traktu Św. Wojciecha o nawierzchni kostki betonowej koloru grafitowego;


2) Budowę obiektów mostowych:


● Wiadukt na torami kolejowymi w ciągu ul. Trakt Św. Wojciecha.
W miejscu istniejącego wiaduktu nad torami kolejowymi, w ramach rozbudowy Traktu Św. Wojciecha przewiduje się budowę nowego wiaduktu o trzech stalowych dźwigarach łukowych, do których będą podwieszone pomosty (osobne pod każdą z jezdni), składające się ze stalowych rusztów zespolonych
z żelbetową płytą pomostu. Konstrukcja wiaduktu pozwala na etapowanie jego budowy. Przewiduje się wybudowanie w pierwszej kolejności dwóch dźwigarów od strony wschodniej i konstrukcji pomostu pomiędzy nimi. W tym czasie ruch odbywać się będzie po istniejącym obiekcie.
Następnie ruch zostanie przeniesiony na nowy obiekt a w miejsce rozebranego istniejącego obiektu zostanie dobudowany trzeci dźwigar łukowy oraz pomost dla drugiej jezdni.

Charakterystyczne parametry wiaduktu:
- klasa obciążenia „A”
- rozpiętość teoretyczna - 104 m
- szerokość całkowita - 37,69 m
- rozstaw osiowy dźwigarów łukowych
- szerokość pomostu:
* wiadukt zachodni – 19, 86 m
* wiadukt wschodni – 17,50 m
- szerokość jezdni dla każdego z kierunków - 3 x 3,25 + 0,5 m (opaska)
- szerokość ciągu pieszo – jezdnego ( wiadukt wschodni) – 3,0 m
- szerokość ścieżki rowerowej ( wiadukt zachodni) – 2,5 m
- szerokość ciągu pieszego ( wiadukt zachodni) – 2, 0m

● Wiadukty nad ul. Nowe Podwale Grodzkie
Nad ul. Nowe Podwale Grodzkie przewiduje się wykonanie obiektów w postaci ram żelbetowych osobną konstrukcją nośną dla każdej jezdni. Dla jezdni zachodniej zaprojektowano ramę dwuprzęsłową,dla jezdni wschodniej ramę jednoprzęsłową.

Charakterystyczne parametry wiaduktu ( kierunek Orunia):
-klasa obciążenia „A”
-rozpiętość teoretyczna ( w osi niwelety) – 20,91 m + 14,18 m
-długość całkowita płyty nośnej - 35,69 m
-szerokość całkowita zmienna 18,79 – 17,44 m
-szerokość jezdni 3x3,25 m + 0,5 m(opaska)
-szerokość ścieżki rowerowej 2,5 m
-szerokość ciągu pieszego 2,0 m

Charakterystyczne parametry wiaduktu ( kierunek Centrum):
-klasa obciążenia „A”
-rozpiętość teoretyczna ( w osi niwelety) – 18,04 m
-długość całkowita płyty nośnej – 18,28 m
-szerokość całkowita zmienna 15,19 – 15,53 m
-szerokość jezdni 3x3,25 m + 0,5 m(opaska)
-szerokość ciągu pieszo-jezdnego 3,0 m


● Estakady dojazdowe do wiaduktu wraz z murami oporowymi
Dojazd do wiaduktów nad ul. Nowe Podwale Grodzkie od strony północnej stanowią estakady o konstrukcji sprężonej osobno dla każdej jezdni.

Charakterystyczne parametry estakady zachodniej ( kierunek Orunia):
-klasa obciążenia „A”
-rozpiętość teoretyczna ( w osi środkowego dźwigara ) – 2x30 m
-szerokość całkowita - 17,23 m
-szerokość jezdni 3x3,25 m + 0,5 m(opaska)
-szerokość ścieżki rowerowej 2,5 m
-szerokość ciągu pieszego 2,0 m

Charakterystyczne parametry estakady wschodniej ( kierunek Centrum):
-klasa obciążenia „A”
-rozpiętość teoretyczna ( w osi środkowego dźwigara ) – 27m+36m+27 m
-szerokość całkowita - 15,53 m
-szerokość jezdni 3x3,25 m + 0,5 m(opaska)
-szerokość ciągu pieszo -jezdnego 3,0 m


● Most przez Kanał Raduni
Obiekt stanowi dojazd od Traktu Św. Wojciecha do ul. Zaroślak.

Charakterystyczne parametry estakady wschodniej ( kierunek Centrum):
-klasa obciążenia „A”
-rozpiętość teoretyczna przęseł – 18,5 m
-długość całkowita – 19,33 m
-szerokość całkowita - 16,74 m
-szerokość jezdni na obiekcie – 2x3,0m+3,5m+ 2x0,2 m(opaska)
-szerokość ciągu pieszo -jezdnego 2x2,0 m

• uzbrojenie terenu;
• zieleń;
• elementy małej architektury.


ZADANIE 2 budowa parkingu wielopoziomowego zlokalizowanego w rejonie wiaduktu Biskupia Górka przy ul. Okopowej.

1. Charakterystyczne parametry parkingu
Obiekt garażu otwartego jest budynkiem wolnostojącym.

Powierzchnia zabudowy – 2 617 m2
Powierzchnia całkowita – 15 510 m2
Powierzchnia użytkowa – 14 974 m2
Kubatura – 87 082 m3
Łączna ilość miejsc postojowych – 475

• instalacje;
• monitoring.

Planowany termin zakończenia realizacji to koniec lipca 2019 r.



Wizualizacja









Widok przed rozpoczęciem realizacji









Aktualizacja 20.06.2017 r.

Do poniedziałku 19 maja, zainteresowani wykonawcy mogli składać wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu. W wyznaczonym terminie wnioski złożyło jedenastu wykonawców. W najbliższych dniach dokumenty zostaną zweryfikowane i tylko wybrani wykonawcy zostaną zaproszeni do składania ofert przetargowych.

Zainteresowane budową gdańskiego wiaduktu firmy to:

- Polaqua z Piaseczna
- Mota-Engil Central Europe z Krakowa
- Budimex z Warszawy
- Skanska z Warszawy
- Strabag z Pruszkowa
- konsorcjum: Warbud z Warszawy i Eurovia Polska z Bielan Wrocławskich
- konsorcjum: Banimex i Azi_Bud z Będzina
- konsorcjum: Metrostav Polska z Warszawy, Vistal oraz MTM z Gdyni
- konsorcjum: Aldesa Construcciones - spółki z Warszawy i Madrytu
- konsorcjum: Porr z Warszawy, Porr Bau z Wiednia oraz Intercor z Zawiercia
- konsorcjum: Mostostal z Warszawy i Acciona Infraestructuras z Madrytu


Aktualizacja 18.05.2017 r.

Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska 18 maja 2017 r. ogłosiła przetarg na realizację zadania polegającego na budowie wiaduktu Biskupia Górka w Gdańsku. Przetarg ma formę ograniczoną co oznacza, że wykonawcy najpierw złożą wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a następnie po ich weryfikacji, tylko wybrane firmy zostaną zaproszone do składania ofert przetargowych. Termin składania wniosków wyznaczono na 19 czerwca. Po ich weryfikacji, wybrani Wykonawcy na złożenie ofert przetargowych będą mieli minimum 30 dni. Planowany termin zakończenia realizacji zadania to koniec lipca 2019 roku.




   Z fotogalerii
   Unia Europejska



   Nowe ogłoszenia
Informacja z otwarcia ofert z dnia 2017-08-18
Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia 500014928-N-2017 z dnia 2017-08-18
Informacja z otwarcia ofert z dnia 2017-08-18
   Prawo
Dziennik Ustaw RP

Dziennik Urzędowy RP Monitor Polski