Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska - Śródmieście

Używamy plików cookies, aby pomóc w personalizacji treści, dostosowywać i analizować reklamy oraz zapewnić bezpieczne korzystanie ze strony. Kontynuując, wyrażasz zgodę na gromadzenie przez nas informacji. Szczegóły znajdziesz w zakładce: RODO

 

Ulica Podwale Przedmiejskie stanowi arterię przelotową, na całej swojej długości nie posiadała skrzyżowań umożliwiających przecięcie jej osi (z wyjątkiem ulic Pszennej i Szopy, biegnących pod wiaduktem).

Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska zakończyła realizację I i II etapu przebudowy ul. Stągiewnej, mającą na celu poprawę stanu technicznego, a tym samym odzyskanie dawnej świetności ulic zlokalizowanych na północnym cyplu Wyspy Spichrzów w Gdańsku. Inwestycja przebiegała na terenie historycznego miasta, wpisanego do rejestru zabytków i uznanego za pomnik historii. 

 

W październiku 2012 roku rozpoczęła się budowa 1,2-kilometrowej ulicy Nowej Wałowej wraz z częścią ul. Nowomiejskiej.

 

Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska w ramach Projektu pn.: Rewitalizacja Dolnego Miasta w Gdańsku współfinansowanego z Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Pomorskiego na lata 2007-2013, przeprowadziła realizację przebudowy dróg i infrastruktury podziemnej wraz z zagospodarowaniem terenu oraz przebudową elementów budynków mieszkalnych i dróg w ulicach: Łąkowa, Wróbla, Dolna, Śluzy, Kieturakisa, Kurza oraz na fragmentach ulicy Toruńskiej i Radnej. 

 

W okresie od 21.07.2011 do 30.05.2012 roku Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska zmodernizowała wiadukt usytuowany nad torami kolejowymi w Gdańsku , stanowiący połączenie drogowe Al. Zwycięstwa i ul. Jana z Kolna. Wiadukt wybudowany został prawdopodobnie w 1907r. Konstrukcję nośną stanowią dwa stalowe łuki kratowe ze ściągami, pomiędzy którymi zawieszona jest jezdnia. W roku 1968 przęsło wiaduktu zostało podniesione o około 20cm w ramach elektryfikacji linii kolejowej.
W związku ze złym stanem technicznym, w wyniku modernizacji zdemontowano elementy stalowe i betonowe konstrukcji pomostu wiaduktu to jest poprzecznice, podłużnice, żebra pomostu i wsporników, blachy nieckowe pomostu, belki policzkowe, stężenia, płytę żelbetową pomostu, prefabrykowane płyty żelbetowe chodników oraz elementy wyposażenia (nawierzchnię, balustrady, bariery itp.). Segmenty nowej konstrukcji stalowego pomostu zostały scalone i połączone z dźwigarami konstrukcji kratowej a następnie osadzone na przebudowanych przyczółkach. Zmodernizowany wiadukt zabezpieczono antykorozyjnie i pomalowano na kolor żółty, a na nowym pomoście ułożono warstwę epoksydową . Zainstalowano na wiadukcie nowe oświetlenie i luminacje. W wyniku modernizacji uległa zmianie jego funkcja z przeznaczeniem głównie dla ruchu pieszego i rowerowego wraz z możliwością ruchu samochodowego do 3,5 tony, a także samochodów uprzywilejowanych.

 

 

W ramach projektu pn.: "Rozwój Komunikacji Rowerowej Aglomeracji Trójmiejskiej w latach 2007-2013" współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska wybudowała odcinek drogi rowerowej o długości 996 m i szerokości 2 - 3 m przebiegający wzdłuż ul. 3-go Maja - od ul. Kolejowej do ul. Hucisko.